REKRUTACJA 2024/2025
Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwą do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2024/2025.
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:
Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego – treść zarządzenia PDF
Lp. |
Rodzaj czynności
|
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym (na wolne miejsca) |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub publicznej innej formy wychowania przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 26.02.2024 r. do 08.03.2024 r. |
od 27.05.2024 r. do 03.06.2024 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających |
do 25.03.2024 r. |
do 17.06.2024 r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
do 28.03.2024 r. |
do 19.06.2024 r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
do 04.04.2024 r. |
do 21.06.2024 r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
do 05.04.2024 r. |
do 24.06.2024 r. |
Kryteria rekrutacji oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczba punktów możliwa do uzyskania za poszczególne kryteria:
1) Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria, które mają jednakową wartość:
a) wielodzietność rodziny kandydata,
b) niepełnosprawność kandydata,
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
2) Do wniosku o przyjęcie do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w pkt 1, odpowiednio:
a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn.zm.),
c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2023 r. poz. 1426 z późn. zm.).
Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Dokumenty, o których mowa w pkt 2 lit. b-d, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
3) W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/236/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej oraz publicznej inne formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF
REKRUTACJA 2024/2025
Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn.zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwej do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego klas I publicznej szkoły podstawowej, prowadzonej przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2024/2025.
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:
Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznej szkoły podstawowej – treść zarządzenia PDF
Lp. |
Rodzaj czynności
|
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 26.02.2024 r. do 08.03.2024 r. |
do 27.05.2024 r. do 31.05.2024 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
do 25.03.2024 r. |
do 14.06.2024 r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
do 28.03.2024 r. |
do 18.06.2024 r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
do 04.04.2024 r. |
do 20.06.2024 r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
do 05.04.2024 r. |
od 21.06.2024 r. |
Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci i młodzież zamieszkałe w tym obwodzie.
Tym samym ustawodawca nie przewiduje w powyższym przypadku rekrutacji. Zgłoszenie bowiem następuje z urzędu.
Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/235/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF
Na podstawie art. 11a ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2023 r. poz. 1580) Rada Gminy Gródek określa corocznie do 31 marca program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.
Projekt programu przekazuje się do zaopiniowania dla:
1) właściwego powiatowego lekarza weterynarii;
2) organizacji społecznych, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt, działającym na obszarze gminy;
3) dzierżawców lub zarządców obwodów łowieckich, działających na obszarze gminy.
Z uwagi na powyższe, zapraszam w/w podmioty do zapoznawania się z projektem „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gródek w 2024 r.” oraz do zgłaszania ewentualnych uwag i wniosków drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., bądź pisemnie na adres Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek w terminie do dnia 16 lutego 2024 r.
Zgodnie z art. 11a ust. 8 przedmiotowej ustawy w/w podmioty, w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu programu, wydają opinie o projekcie. Niewydanie opinii w tym terminie uznaje się za akceptację przesłanego programu.
Wójt Gminy Gródek
Wiesław Kulesza
Blisko 3,5 mln zł z budżetu województwa na podlaskie zabytki.
Marszałek Województwa Podlaskiego ogłosił nabór wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, znajdującym się na terenie województwa podlaskiego.
Dotacja może być udzielona w wysokości do 50% nakładów koniecznych na prace lub roboty przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych, ruchomych, archeologicznych o własnych formach krajobrazowych. Maksymalna kwota oczekiwanej przez wnioskodawcę dotacji z budżetu Województwa Podlaskiego nie może być większa niż 100 tys. złotych.
O dotację może ubiegać się każdy podmiot będący właścicielem lub posiadaczem zabytku, a także podmiot, który do tego zabytku posiada tytuł prawny wynikający z użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu albo stosunku zobowiązaniowe.
Wnioski można składać do 7 lutego 2024 r.
Gmina Gródek ogłosiła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na "Budowa studni chłonnych z przykanalikami na ul. Polnej w Gródku".
Postępowanie jest dostępne pod linkiem: ezamowienia
Informacja o dofinansowaniu
Gmina Gródek informuje, że przedsięwzięcie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Gródek” jest dofinansowane w 2023/2024 roku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku w ramach Programu Priorytetowego pod nazwą „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 1) Przedsięwzięcia w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, zgodne z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest”.
Firma KOBA Sp. z o.o. informuje, że został zakończony projekt unijny polegający na budowie sieci szerokopasmowego dostępu do Internetu nowej generacji. Mieszkańcy gminy mogą skorzystać z podłączenia swoich gospodarstw domowych do internetu o prędkości nawet 600 Mb/s. Więcej informacji uzyskacie Państwo pod numerem 85 333 33 33 oraz na stronie internetowej www.koba.pl
Strona 8 z 60