O G Ł O S Z E N I E
Uprzejmie informuję, że w dniu 24 września 2023 r. (niedziela) o godz. 1500 w Straszewie (domek myśliwski) odbędzie się zebranie wiejskie z proponowanym porządkiem obrad:
- Otwarcie zebrania oraz uchwalenie porządku dziennego zebrania.
- Wybór przewodniczącego obrad.
- Informacja o aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej w gminie.
- Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
- Zgłoszenie kandydatów na sołtysa.
- Wybór sołtysa.
- Sprawy różne.
- Prawomocność zebrania wymaga udziału co najmniej 30% stałych mieszkańców sołectwa.
- Zebranie zwołane w drugim terminie będzie prawomocne bez względu na liczbę jego uczestników i może się ono odbyć w tym samym dniu po upływie 30 minut od pierwszego terminu zebrania.
Serdecznie zapraszam mieszkańców do udziału w zebraniu.
WÓJT GMINY
Wiesław Kulesza
O G Ł O S Z E N I E
Uprzejmie informuję, że w dniu 23 września 2023 r. (sobota) o godz. 1500 w Pieszczanikach (plac zabaw) odbędzie się zebranie wiejskie z proponowanym porządkiem obrad:
- Otwarcie zebrania oraz uchwalenie porządku dziennego zebrania.
- Wybór przewodniczącego obrad.
- Informacja o aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej w gminie.
- Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
- Zgłoszenie kandydatów na sołtysa.
- Wybór sołtysa.
- Sprawy różne.
- Prawomocność zebrania wymaga udziału co najmniej 30% stałych mieszkańców sołectwa.
- Zebranie zwołane w drugim terminie będzie prawomocne bez względu na liczbę jego uczestników i może się ono odbyć w tym samym dniu po upływie 30 minut od pierwszego terminu zebrania.
Serdecznie zapraszam mieszkańców do udziału w zebraniu.
WÓJT GMINY
Wiesław Kulesza
O G Ł O S Z E N I E
Uprzejmie informuję, że w dniu 23 września 20223 r. (sobota) o godz. 1700 w Raduninie (wiata) odbędzie się zebranie wiejskie z proponowanym porządkiem obrad:
- Otwarcie zebrania oraz uchwalenie porządku dziennego zebrania.
- Wybór przewodniczącego obrad.
- Informacja o aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej w gminie.
- Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
- Zgłoszenie kandydatów na sołtysa.
- Wybór sołtysa.
- Sprawy różne.
- Prawomocność zebrania wymaga udziału co najmniej 30% stałych mieszkańców sołectwa.
- Zebranie zwołane w drugim terminie będzie prawomocne bez względu na liczbę jego uczestników i może się ono odbyć w tym samym dniu po upływie 30 minut od pierwszego terminu zebrania.
Serdecznie zapraszam mieszkańców do udziału w zebraniu.
WÓJT GMINY
Wiesław Kulesza
OGŁOSZENIE O PRZETARGACH
Wójt Gminy Gródek ogłasza:
1. II nieograniczony przetarg ustny, na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, będącej w zasobie Gminy Gródek, co jest ujawnione w księdze wieczystej Nr BI1B/00056360/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Białymstoku IX Wydział Ksiąg Wieczystych, położonej w obrębie 40 - Zubry, gmina Gródek, oznaczonej Nr ew. geod. 1068 o powierzchni 0,09 ha. Działka sklasyfikowana w całości jako N - nieużytki, zlokalizowana na skraju wsi Zubry, w sąsiedztwie zabudowy wiejskiej zagrodowej oraz terenów niezagospodarowanych - pól i lasów. Dojazd do działki odbywa się drogą gruntową, działka przylega bezpośrednio do drogi publicznej - drogi powiatowej Nr 1452B (działka Nr ew. geod. 1141/1 w obrębie 40 - Zubry). Z uwagi na odległość od miasta lokalizację nieruchomości oceniono jako słabą. Działka jest niezabudowana, nieuzbrojona, nieogrodzona, porośnięta drzewami i krzewami (samosiew na nieużytkach), ma kształt regularny, zbliżony do prostokąta. W drodze powiatowej projektowana jest sieć energetyczna średniego napięcia. Dla obszaru nie ma obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek - tereny zabudowy mieszkaniowej, zagrodowej. W dniu 8 sierpnia 2022 r. została wydana decyzja znak: POR.6730.60.2022.PC, ustalająca warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji dotyczącej budowy 2 budynków mieszkalnych jednorodzinnych z niezbędną infrastrukturą techniczną, przewidzianych do realizacji na działkach Nr ew. geod. 1068 i 1073, położonych w obrębie ewidencyjnym Zubry, gmina Gródek, woj. podlaskie. Nieruchomość jest wolna od wszelkich długów i roszczeń. C e n a w y w o ł a w c z a nieruchomości: netto 24 500,00 zł wadium: 2 500,00 zł Przetarg odbędzie się dnia 13 października 2023 r. o godz. 1100 |
2. II nieograniczony przetarg ustny, na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, będącej w zasobie Gminy Gródek, co jest ujawnione w księdze wieczystej Nr BI1B/00056360/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Białymstoku IX Wydział Ksiąg Wieczystych, położonej w obrębie 40 - Zubry, gmina Gródek, oznaczonej Nr ew. geod. 1072 o powierzchni 0,24 ha. Działka sklasyfikowana częściowo jako N - nieużytki: 0,23 ha i częściowo jako RVI - grunty orne: 0,01 ha, zlokalizowana na skraju wsi Zubry, w sąsiedztwie zabudowy wiejskiej zagrodowej oraz terenów niezagospodarowanych - pól i lasów. Dojazd do działki odbywa się drogą gruntową, działka przylega bezpośrednio do drogi wewnętrznej pozostającej w zarządzie Gminy (działka Nr ew. geod. 1085 w obrębie 40 - Zubry). Z uwagi na odległość od miasta lokalizację nieruchomości oceniono jako słabą. Działka jest niezabudowana, nieuzbrojona, nieogrodzona, porośnięta drzewami i krzewami (samosiew na nieużytkach), ma kształt regularny, zbliżony do prostokąta. W pobliżu działki znajduje się sieć energetyczna. Dla obszaru nie ma obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek - tereny zabudowy mieszkaniowej, zagrodowej. W dniu 28 lipca 2022 r. została wydana decyzja znak: POR.6730.52.2022.PC, ustalająca warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji dotyczącej budowy 8 budynków mieszkalnych jednorodzinnych z niezbędną infrastrukturą techniczną; przewidzianych do realizacji na działkach Nr ew. geod. 1064, 1065, 1066, 1067, 1069, 1070, 1071 i 1072, położonych w obrębie ewidencyjnym Zubry, gmina Gródek, woj. podlaskie. Nieruchomość jest wolna od wszelkich długów i roszczeń. C e n a w y w o ł a w c z a nieruchomości: netto 49 500,00 zł wadium: 5 000,00 zł Przetarg odbędzie się dnia 13 października 2023 r. o godz. 1200 |
______________________________________________________________________________________
Warunkiem przystąpienia do przetargów jest wpłacenie wadium podanego jak wyżej na konto 45 8060 0004 0390 0127 2000 0040 w BS Białystok Oddział w Gródku do dnia 9 października 2023 r. włącznie. Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ środków pieniężnych na rachunek Urzędu Gminy Gródek.
Wpłacone wadium ulega:
- przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od podpisania aktu notarialnego,
- zaliczeniu na poczt ceny nabycia osobie, która przetarg wygra,
- zwrotowi przelewem na konto osoby, która nie wygrała przetargu, po uprzednim podaniu numeru konta,
- przepadkowi w sytuacji nie uzyskania zgody przez cudzoziemców.
Warunkiem wzięcia udziału w przetargach jest przedłożenie komisji przetargowej:
- oświadczenia o zapoznaniu się z ogłoszeniem o przetargu, warunkami przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń,
- oryginału dowodu dokonania wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowodu tożsamości,
- aktualne dane z właściwego rejestru oraz struktury kapitałowej spółki, umowę spółki i aktualną listę wspólników dla osób prawnych (aktualność potwierdzona w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące przed przetargiem).
Osoby uczestniczące w przetargach jako pełnomocnicy, są zobowiązani przedłożyć pełnomocnictwo udzielone w formie aktu notarialnego.
Nabywca zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z zawarciem umowy notarialnej
i założenia księgi wieczystej. Cena nie obejmuje okazania granic działki w terenie.
Urząd Gminy ustali termin podpisania umowy notarialnej i powiadomi o tym nabywcę. Cudzoziemcy w przypadku wygrania przetargu zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych na nabycie nieruchomości.
Zastrzega się prawo unieważnienia lub odwołania przetargu w przypadku zaistnienia uzasadnionych przyczyn. Bliższe informacje: tel. 85 873 99 41. Ogłoszenie jest dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.ug.grodek.wrotapodlasia.pl
L.p. |
Nazwa firmy, adres, NIP, telefon, e-mail |
Rodzaj prowadzonej działalności |
1. |
Zakład Gospodarki Komunalnej w Gródku, ul. Fabryczna 12/1, 16-040 Gródek, NIP: 966 217 59 09, tel. 85 718 01 26, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych |
2. |
MPO Sp. z o. o. ul. 42 Pułku Piechoty 48, 15-950 Białystok, NIP: 542 020 10 38, tel. (85) 676 83 00 |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych |
3. |
Usługi Asenizacyjne „PIOTER” Piotr Zawadzki, ul. Pieczurki 38, 15-198 Białystok, NIP: 966 217 27 04, tel. 602 653 256 |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych |
4. |
PHU OSA Usługi Asenizacyjne Łabanowicz Andrzej, Rumejki 2A, 16-061 Juchnowiec Kościelny, NIP: 545 162 52 36, tel. 500 523 361 |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych |
5. | WYWÓZ NIECZYSTOŚCI PŁYNNYCH Andrzej Łukaszuk, ul. Swobodna 54/33, 15-756 Białystok, NIP: 542 101 40 77, tel. 692 660 017 | Opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych |
6. |
TOI TOI Polska Sp. z o. o.,ul. Płochocińska 29, 03-044 Warszawa, NIP: 118 004 27 84, tel. 22 614 59 79 |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych |
7. |
Milatrans.pl Lucyna Borowska, Łyski, ul. Serwisowa 1, 16-070 Choroszcz, NIP: 966 161 21 01, tel. 733 762 333, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych |
8. |
WC Serwis Polska Sp. z o.o., ul. Szybowa 20 E, 41-808 Zabrze, NIP: 648 273 04 08, tel. 32 278 45 31, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych |
9. |
mToilet Sp. z o. o., ul. Toruńska 31, 03-226 Warszawa, NIP: 536 193 84 86, tel. 800 000 800 |
Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych |
Badania ankietowe w gospodarstwach domowych
W wyniku realizowanych przez statystykę publiczną badań ankietowych uzyskujemy szereg informacji o mieszkańcach naszego województwa i ich warunkach życia.
Dzięki badaniu budżetów gospodarstw domowych, w którym co roku bierze udział ok. 1,2 tys. gospodarstw domowych z województwa podlaskiego, wiemy na przykład, że w 2022 r.:
- w Podlaskiem przeciętne miesięczne wydatki na 1 osobę w gospodarstwach domowych poniesione na rekreację i kulturę wyniosły 67,61 zł;
- mieszkaniec naszego województwa zjadał przeciętnie ok 3,5 kg owoców i ok. 7 kg warzyw miesięcznie;
- blisko połowa gospodarstw domowych w województwie podlaskim posiadała zmywarkę do naczyń.
Więcej informacji na stronie: badania-ankietowe.stat.gov.pl
OGŁOSZENIE
POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW
stypendium szkolne w roku szkolnym 2023/2024
Informuję, iż wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2023/2024 można składać w siedzibie Urzędu Gminy Gródek (sala konferencyjna w budynku Gminnego Centrum Kultury w Gródku ul. Chodkiewiczów 4) w terminie od 1 września do 15 września 2023 r.,
a w przypadku:
- uczniów i słuchaczy szkół, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym, powszednim dniu lutego - do dnia 15 lutego danego roku szkolnego;
- słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych - do dnia 15 października danego roku szkolnego.
Pomoc materialna przysługuje:
- uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia,
- wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności, gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być wyższa niż kwota 600,00 zł.
Do wniosku o przyznanie stypendium należy dołączyć dokumenty potwierdzające dochody rodziny - netto uzyskane w miesiącu sierpniu 2023 r.
Stypendium szkolne może być udzielane uczniom w formie:
1) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania, a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą;
2) pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakupu podręczników i innych pomocy naukowych,
3) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania uczniom szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczom kolegiów.
Szczegółowe informacje o pomocy materialnej dla uczniów można uzyskać pod numerem telefonu 85 873 99 44.
INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW I INTERSANTÓW
URZĘDU GMINY GRÓDEK
Wójt Gminy Gródek uprzejmie informuje, że Urząd Gminy Gródek w dniu 2 września 2023 r. (sobota) będzie otwarty w godz. 7:30 - 15:30.
W związku z tym zapraszamy zainteresowanych do załatwiania spraw dla których właściwy jest Urząd.
Jednocześnie przypominamy, iż
- KANCELARIA URZĘDU – SEKRETARIAT
- KADRY, OBSŁUGA RADY GMINY GRÓDEK, CEIDG
- OŚWIATA, ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
- PODATKI I OPŁATY LOKALNE
- GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
- KSIĘGOWOŚĆ BUDŻETOWA
ZNAJDUJĄ SIĘ W BUDYNKU GMINNEGO CENTRUM KULTURY W GRÓDKU W SALI KONFERENCYJNEJ
- ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
- OCHRONA ŚRODOWISKA I ROLNICTWO
- WARUNKI ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
- SPRAWY ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI
- INWESTYCJE GMINNE
- TRANSPORT I DROGI PUBLICZNE
- OŚWIETLENIE ULICZNE
- GOSPODARKA KOMUNALNA I MIESZKANIOWA
- Realizowane przez Referat Inwestycyjny i Gospodarki Komunalnej oraz Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Gródek
ZNAJDUJĄ SIĘ W BUDYNKU REMIZY OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W GRÓDKU PRZY UL. A. I G. CHODKIEWICZÓW 29 NA I PIĘTRZE
Strona 12 z 60