WÓJT GMINY GRÓDEK
OGŁASZA NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI NA PRACE KONSERWATORSKIE, RESTAURATORSKIE LUB ROBOTY BUDOWLANE PRZY ZABYTKACH WPISANYCH DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W GMINNEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW, POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY GRÓDEK NA 2025 R.
- Szczegółowe zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się
w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie gminy Gródek określa uchwała Nr LII/463/23 Rady Gminy Gródek z dnia 28 listopada 2023 r. - O dotację może ubiegać się podmiot, który posiada tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności zabytku, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu albo stosunku zobowiązaniowego.
- Podmioty zainteresowane otrzymaniem dotacji składają wniosek o udzielenie dotacji do Wójta Gminy Gródek. Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest w Urzędzie Gminy Gródek, na stronie www.grodek.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gródek.
- Dotacja może być udzielona w wysokości do 50% nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych wynikających z kosztorysu, a w przypadku pozyskania przez Gminę Gródek środków finansowych z budżetu państwa lub budżetu Unii Europejskiej - w wysokości do 100% nakładów koniecznych na wykonanie tych prac.
- Wnioski wraz z załącznikami należy składać od dnia 3 marca 2025 r. do dnia 6 marca 2025 r., osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Gródek lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek (o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do Urzędu Gminy Gródek, a nie data jego nadania).
- Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, ani przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do składania wniosków.
Wójt Gminy Gródek
Wiesław Kulesza
- Zasady dofinansowania kosztów budowy przydomowej oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gródek określa uchwała Nr XLI/337/18 Rady Gminy Gródek z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji celowej dla osób fizycznych z budżetu Gminy Gródek na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gródek (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z dnia 4 lipca 2018 r. poz. 3031), zmieniona uchwałą LIV/487/2024 Rady Gminy Gródek z dnia 30 stycznia 2024 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gródek (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z dnia 7 lutego 2024 r. poz. 742).
- Dotacja może zostać udzielona osobom fizycznym, będącym: właścicielami /współwłaścicielami/ lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości, wytwarzającym ścieki bytowo-gospodarcze pochodzące z gospodarstwa domowego.
- Dofinansowanie udzielane jest w formie dotacji na podstawie złożonego wniosku. Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy Gródek, na stronie www.grodek.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gródek.
- Beneficjent na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków może uzyskać dotację w wysokości do 50% udokumentowanych poniesionych kosztów brutto, ale nie więcej niż 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).
- Wnioski wraz z załącznikami należy składać od dnia 5 marca 2025 r. do dnia 1 sierpnia 2025 r. Wnioski mogą zostać doręczone osobiście, bezpośrednio do siedziby Urzędu Gminy Gródek, przesłane pocztą na adres Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek (o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do Urzędu Gminy Gródek, a nie data jego nadania), przesłane elektronicznie (ePUAP, e-Doręczenia).
- Dotacje przyznawane będą według kolejności zgłoszeń spełniających wymogi formalne, do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy na dany rok budżetowy.
- Wnioski, które nie otrzymały dofinansowania w danym roku, nie będą rozpatrywane w roku następnym.
- Pozytywna weryfikacja wniosku będzie podstawą do podjęcia decyzji przez Wójta Gminy o udzieleniu dotacji i podpisania umowy o udzielenie dotacji. Zawarcie umowy nastąpi do dnia 29 sierpnia 2025 r.
- Beneficjent po wybudowaniu przydomowej oczyszczalni ścieków zobowiązany jest zgłosić gotowość jej odbioru do dnia 31 października 2025 r.
- Kontakt: inspektor Agnieszka Klebus, tel. 85 873 99 45.
- Pełna treść ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do składania wniosków.
Wójt Gminy Gródek
Wiesław Kulesza
UWAGA! PRZERWY W DOSTAWIE WODY!
W związku z planowanym montażem infrastruktury wodociągowej i przeciwpożarowej u zbiegu ul. Chodkiewiczów i ul. Fabrycznej, w dniu 26 lutego 2025 r. (środa) od 7:30 do 10:30 będzie przerwa w dostawie wody.
Przerwa dotyczy ulic: części ul. Chodkiewiczów (od mostu w stronę Bielewicz), Północnej, Fabrycznej, Krzywej, Południowej, Przechodniej, Piaskowej, Zarzeczańskiej, Młynowej, Wąskiej, Spółdzielczej, Ogrodowej, Malinowej, Wierzbowej, Jaśminowej, Porzeczkowej, Agrestowej, Modrzewiowej, Wrzosowej, Lawendowej oraz miejscowości Zarzeczany.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
Aktualizacja: W ciągu niespełna 3 tygodni od ogłoszenia Akcji bezpłatnej kastracji zwierząt właścicielskich do Urzędu wpłynęło 78 wniosków właścicieli czworonogów o sfinansowanie zabiegu. Z uwagi na fakt, iż wartość zadania wynikająca ze złożonych wniosków przekroczyła kwotę zabezpieczoną na jego realizację, do czasu wykonania już zleconych zabiegów, Akcja zostaje wstrzymana.
Zadanie realizowane jest w ramach Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gródek w 2025 r., przy współfinansowaniu przez Podlaską Fundację Dla Zwierząt Bonifacy. Akcja trwa do dnia 19 grudnia 2025 r. Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby wziąć udział w akcji, właściciel zwierzęcia:
- winien złożyć wniosek do Urzędu Gminy Gródek. Wnioski o dofinansowanie zabiegu dostępne są w tut. Urzędzie oraz na stronie internetowej www.grodek.pl. Odpowiedzi na ewentualne pytania dotyczące akcji udzielają pracownicy Urzędu pod telefonem 85 873 99 45.
- Po akceptacji wniosku i uzyskaniu skierowania na zabieg, należy telefonicznie umówić wizytę w wyznaczonym zakładzie weterynaryjnym.
- Zabiegi wykonuje: „Azyl Przychodnia Weterynaryjna Edyta Michno”, Horodniany 14e/1, 16-001 Kleosin.
Pamiętaj, kastracja zwierząt:
- Zapobiega niechcianym ciążom i miotom,
- Zmniejsza pobudliwość i włóczęgostwo,
- Chroni przed chorobami narządów rodnych.
Prawdziwi miłośnicy zwierząt nie namnażają ich bezdomności!
Wniosek o dofinansowanie zabiegu
W związku z art. 3 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399 ze zm.), zwanej dalej ustawą, Gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy - właściciele nieruchomości niezamieszkałych którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, są zobowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanego do rejestru działalności regulowanej (wykaz dostępny: https://www.grodek.pl/gospodarkaodpadami/61-rejestr-dzialalnosci-regulowanej.html) przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Do nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne zalicza się m.in.: lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, itp.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dopuszcza jedynie w przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej uiszczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości zamieszkałej (art. 6j ust. 4a ustawy).
Jednocześnie informuje, iż zgodnie z art. 4d ustawy, wytwórcy odpadów komunalnych są zobowiązani do selektywnego zbierania wytworzonych odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w uchwale Nr XLIII/378/23 Rady Gminy Gródek z dnia 31 stycznia 2023 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gródek (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2023 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz w sposób określony w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2021 r. poz. 906), zgodnie z którym selektywnie zbiera się: papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, bioodpady.
W związku z powyższym właściciele lub użytkownicy nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do złożenia wypełnionego formularza zgłoszeniowego do Urzędu Gminy Gródek w terminie do dnia 30 marca 2025 r.
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest w Urzędzie Gminy Gródek oraz na stronie www.grodek.pl w zakładce „Druki i formularze”.
Wypełnione zgłoszenie należy dostarczyć do Urzędu Gminy Gródek, pok. nr 10 (osobiście bądź za pośrednictwem e-Doręczenia lub poczty, lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
Nowy rodzaj służby w Podlaskim Oddziale Straży Granicznej
Podlaski Oddział Straży Granicznej ogłasza nabór do służby kontraktowej – to nowość w formacji. Kontrakty będą mogli zawierać zarówno byli funkcjonariusze, jak i osoby dotychczas niezwiązane ze służbą. W 2025 roku do służby kontraktowej w Podlaskim Oddziale SG przewidziano nabór do 350 osób.
Głównym zadaniem nowo przyjętych funkcjonariuszy będzie fizyczna ochrona granicy państwowej, w szczególności na odcinkach zagrożonych nielegalną migracją. Funkcjonariusze kontraktowi będą również m.in. interweniowali w pododdziałach zwartych w sytuacji zbiorowego przekroczenia granicy państwowej, a także doprowadzali cudzoziemców do sądów i prokuratur. Kontrakty można zawierać na czas od 3 do 5 lat. Pierwszy rok w tej służbie jest jednocześnie okresem próbnym.
Procedura przyjmowania osób chętnych do służby kontraktowej jest bardzo prosta. Oprócz złożenia dokumentów, w jej skład wchodzi rozmowa kwalifikacyjna połączona ze sprawdzianem wiedzy ogólnej, test sprawności fizycznej i badanie psychologiczne. Kandydaci będą też objęci postępowaniem sprawdzającym określonym w przepisach o ochronie informacji niejawnych. Po komisji lekarskiej, która ustali ich zdolność fizyczną i psychiczną do służby, nowo przyjęci funkcjonariusze zostaną skierowani na kilkutygodniowe szkolenie podstawowe, by po nim podjąć już swoje obowiązki w bezpośredniej ochronie granicy państwowej.
Do służby kontraktowej mogą zgłaszać się również byli funkcjonariusze Straży Granicznej. Kandydatów, którzy przed upływem roku od dnia zwolnienia ze służby w formacji złożą podanie o ponowne przyjęcie, obowiązuje jedynie rozmowa kwalifikacyjna i komisja lekarska. Zostaną też poddani postępowaniu sprawdzającemu, jeśli ich poświadczenie bezpieczeństwa straciło ważność. Takie samo postępowanie, poszerzone jedynie o badanie psychologiczne, przejdą byli funkcjonariusze, którzy zdecydują się na powrót do formacji po upływie roku, lecz nie później niż do 5 lat od dnia zwolnienia ze służby.
O przyjęcie do służby kontraktowej mogą ubiegać się też osoby bez średniego wykształcenia, o ile posiadają specjalistyczne kwalifikacje, uprawnienia, doświadczenie zawodowe lub umiejętności potrzebne w Straży Granicznej.
Nowo przyjęci funkcjonariusze kontraktowi poniżej 26 roku życia i bez wysługi lat mogą liczyć na podstawowe uposażenie w wysokości około 6 tys. zł na rękę. Do tego dochodzi m.in. tzw. trzynastka, dodatek za wysługę oraz inne należności i świadczenia. W 2025 roku do służby kontraktowej w Podlaskim Oddziale SG przewidziano nabór do 350 osób.
Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych Straży Granicznej:
UWAGA!
Uprzejmie informujemy, że od 17 lutego 2025 r. wyłączony z ruchu zostanie odcinek ul. Fabrycznej od ul. Chodkiewiczów do skrzyżowania prowadzącego m.in. do budynku Przedszkola.
Do takich budynków jak Przedszkole, GOPS, Ośrodek Zdrowia, Zakład Gospodarki Komunalnej czy żłobek dojazd możliwy jest od strony ul. Południowej.
Dojście do budynku Szkoły Podstawowej przez bramkę zlokalizowaną na ul. Chodkiewiczów.
Prosimy o szczególne zachowanie bezpieczeństwa i nie przechodzenie przez teren budowy, oznaczony znakami zakazu (nie dotyczy mieszkańców nieruchomości oznaczonymi nr 2 i 4).
UWAGA!!!!
Z uwagi na przebudowę sieci wodociągowej na ul. Fabrycznej w dniu 14 lutego 2025 r. w godzinach 8:00 – 14:00 będzie przerwa w dostawie wody na ul. Fabrycznej, ul. Południowej i ul. Przechodniej, oraz w blokach mieszkalnych przy ul. Chodkiewiczów.
Zakład Gospodarki Komunalnej podstawi zbiorniki z wodą, która będzie mogła być wykorzystana do celów sanitarnych (WC).
Woda w zbiornikach:
- nie nadaje się do spożywania ani używana do przygotowania posiłków.
- nie może być używana do mycia owoców, warzyw, naczyń kuchennych
i prania, - nie nadaje się do kąpieli, mycia zębów, przemywania otwartych zranień,
- może być wykorzystywana do celów sanitarnych, tj. WC.
Podkategorie
Strona 1 z 30