Na podstawie zarządzenia Nr 34/19 Wójta Gminy Gródek z dnia 15 kwietnia 2019 r. w sprawie zwołania zebrania wiejskiego w celu przeprowadzenia wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej Sołectwa Zubry informuję, iż Zebranie Wiejskie dla wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej odbędzie się w dniu 4 maja 2019 r. (sobota) o godz. 14,00 w Świetlicy Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej w Zubrach z proponowanym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie zebrania i stwierdzenie jego prawomocności przez Wójta Gminy Gródek (lub upoważnioną przez niego osobę).
  2. Przeprowadzenie przez Wójta Gminy Gródek (lub upoważnioną przez niego osobę) wyboru przewodniczącego zebrania, który dalej poprowadzi obrady.
  3. Wybór komisji skrutacyjnej.
  4. Przeprowadzenie przez komisję skrutacyjną wyborów Sołtysa:
    1. przyjęcie zgłoszeń nieograniczonej liczby kandydatów,
    2. przygotowanie kart do głosowania,
    3. przeprowadzenie głosowania,
    4. ustalenie wyników głosowania,
    5. sporządzenie protokołu o wynikach wyborów i ich ogłoszenie.
  5. Przeprowadzenie przez komisję skrutacyjną wyborów Rady Sołeckiej:
    1. ustalenie przez Zebranie Wiejskie liczby członków Rady Sołeckiej (zgodnie ze Statutem Sołectwa Zubry Rada Sołecka może składać się z 3-5 członków),
    2. przyjęcie zgłoszeń nieograniczonej liczby kandydatów,
    3. przygotowanie kart do głosowania,
    4. przeprowadzenie głosowania,
    5. ustalenie wyników głosowania,
    6. sporządzenie protokołu o wynikach wyborów i ich ogłoszenie.

UWAGA:

  1. O ile we wskazanym powyżej terminie na zebraniu wyborczym nie uzyska się obecności 30% stałych mieszkańców Sołectwa uprawnionych do głosowania, wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej przeprowadza się na następnym zebraniu w tym samym dniu po upływie 30 minut od pierwszego zebrania, bez względu na liczbę osób uczestniczących.
  2. Liczbę stałych mieszkańców Sołectwa uprawnionych do głosowania określi Wójt na podstawie Rejestru Wyborców Gminy Gródek według stanu na dzień 2 maja 2019 r.
  3. Wybory przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie 3-osobowym, wybrana spośród uprawnionych uczestników zebrania (stali mieszkańcy uprawnieni do głosowania).
  4. Organizacja wyborów, odrębnie - dla wyboru Sołtysa oraz dla wyboru Rady Sołeckiej, zapewniająca tajność i bezpośredniość głosowania, jest zadaniem przewodniczącego zebrania i komisji skrutacyjnej.
  5. Podczas głosowania na sali znajduje się parawan umożliwiający uczestnikom tajne oddanie głosu.
  6. Uczestnik wrzuca do urny kartę do głosowania w obecności Komisji Skrutacyjnej.
  7. Na karcie do głosowania głosujący pozostawiają nie skreślone nazwiska wybranych przez siebie kandydatów. Za wybranych uważa się kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę ważnie oddanych głosów. Nieważne są głosy  w przypadku:
    1. skreślenia wszystkich kandydatów;
    2. pozostawienia więcej nazwisk niż miejsc do obsadzenia.

Gródek, dnia 15 kwietnia 2019 r.                                                                                                    

WÓJT GMINY GRÓDEK

Wiesław Kulesza

Nieodpłatna pomoc prawna

Zapraszamy do punktów nieodpłatnej pomocy prawnej:

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:

  •  Budynek Poradni w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 15/1 (poniedziałek - środa 8:00 -12:00, czwartek - piątek 12:30 -16:30)
  • Centrum Kształcenia Zawodowego w Łapach, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 15 (poniedziałek 11:00 - 15:00, wtorek – piątek 9:00 - 13:00)
  • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wasilkowie, ul. Supraślska 21(poniedziałek 8:00 - 12:00 czwartek 8:00 - 12:00)
  • Urząd Miejski w Tykocinie, ul. 11 Listopada 8 (wtorek 9;00 - 13:00)
  • Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, ul. Torowa 14a (środa 9:00 - 13:00, piątek 9:00 - 13:00)

Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:

  • Zabłudów, ul. Mickiewicza 5 (piątek 8:00 - 12:00)
  • Michałowo, ul. Leśna 1 (środa 8:00 - 12:00)
  • Urząd Gminy w Dobrzyniewie Dużym, ul. Białostocka 25 (poniedziałek 9:00 - 13:00)
  •  Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Supraślu, ul. Piłsudskiego 17 (wtorek 11:00 - 15:00, czwartek 10:00 - 14:00)

Punkty nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:

  • Choroszcz, ul. Sienkiewicza 42 (poniedziałek - środa 8:00 -12:00, czwartek - piątek 12:30 -16:30)
  • Budynek Poradni w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 15/1 (poniedziałek - środa 12:30 -16:30, czwartek - piątek 8:00 -12:00)

Zapisy telefoniczne od poniedziałku do piątku pod nr tel. 533 330 857 w godzinach:  
poniedziałek 8:00 - 16:00   wtorek – piątek 7:30 - 15:30 
e-mailowo: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub przez stronę internetową: https://np.ms.gov.pl/podlaskie/bialostocki

 

Informacja o zbędnych i zużytych składnikach rzeczowych majątku ruchomego będących w dyspozycji Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku

        

Na podstawie § 5 ust. 2 i § 6 Zarządzenia Nr 173/09 Wójta Gminy Gródek z dnia 4 maja 2009 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym i zakładom budżetowym Gminy Gródek, Komunalny Zakład Budżetowy w Gródku informuje, że posiada niżej wymienione składniki majątku ruchomego uznane za zużyte, zbędne, przeznaczone do sprzedaży.

L.p.

Nazwa składnika majątku

Ilość

Uwagi o stanie technicznym

Sposób zagospodarowania

Proponowana cena sprzedaży

1.

Przyczepa asenizacyjna PN-40 rok prod. 1993 pojemność 4000L

IMG 20190322 113505

1 szt.

skorodowana, odkształcona, niesprawny kompresor ssący, nieszczelny zawór główny

sprzedaż

3000,00 zł

  1. Powyżej wskazane składniki majątku ruchomego można oglądać w komunalnym Zakładzie Budżetowym w Gródku od poniedziałku do piątku w godzinach 800 – 1400.
  2. Wszystkich zainteresowanych nabyciem poszczególnych składników majątku ruchomego, prosimy o składanie pisemnych wniosków w Komunalnym Zakładzie Budżetowym w Gródku ul. Fabryczna 12/1, 16 – 040 Gródek w terminie do dnia 4 kwietnia 2019 r.
  3. Podane ceny są cenami netto i w przypadku zakupu doliczony zostanie podatek VAT według obowiązującej stawki na dzień sprzedaży.
  4. W przypadku zainteresowania zakupem danego składnika majątku ruchomego kilku osób lub podmiotów, sprzedaż będzie kontynuowana w formie aukcji między zainteresowanymi w ustalonym terminie, o czym zainteresowani zostaną powiadomieni pisemnie.
  5. Wniosek o zakup powinien zawierać: nazwisko i imię lub nazwę firmy, adres, numer telefonu kontaktowego, ilość oraz proponowaną cenę nabycia za poszczególny przedmiot z podaniem liczby porządkowej z powyższego wykazu.                                                                                        

 

Kierownik KZB w Gródku

Mirosław Gryko

Upszejmie informuję, iż dnia 6 marca 2019 r. o godz. 12.00 w Gminnym Centruk kultury w Gródku odbędzie się szkolenie informacyjne przygotowujące rolników do korzystania z płatności bezpośrednich na rok 2019.

Zgodnie z Obwieszczeniem Nr 1/2019 Wojewody Podlaskiego z dnia 18 stycznia 2019 r. o kwalifikacji wojskowej w 2019 r., informuję, iż w dniu 20 marca 2019 r. w Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku ul. Warszawska 79A przeprowadzona zostanie kwalifikacja wojskowa osób wymienionych w § 2 w/w obwieszczenia, zamieszkałych w miejscu zameldowania na pobyt stały lub czasowy na terenie Gminy Gródek.

Obwieszczenie o kwalifikacji wojskowej

Oferta realizacji zadania publicznego pn. „Integracja społeczeństwa osób trzeciego wieku i członków rodzin” złożona przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Oddział Regionalny Gródek.

Zgodnie z art. 19a ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz.450 z późn. zm.), każdy możne zgłaszać uwagi dotyczące złożonej oferty.

Uwagi należy zgłaszać pisemnie w godzinach pracy Urzędu Gminy Gródek, drogą elektroniczną na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz listownie na adres Urzędu Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów2, 16-040 Gródek do dnia 26 lutego 2019 r.

W załączeniu oferta.

HARMONOGRAM WYBORU SOŁTYSÓW I CZŁONKÓW RAD SOŁECKICH

  1. Skroblaki - 02.03.2019 r., godz. 12:00
  2. Wierobie - 02.03.2019 r., godz. 13:30
  3. Zubki - 02.03.2019 r., godz. 15:00
  4. Bobrowniki - 03.03.2019 r., godz. 12:00
  5. Chomontowce - 03.03.2019 r., godz. 14:00
  6. Piłatowszczyzna - 09.03.2019 r., godz. 12:00
  7. Królowe Stojło - 09.03.2019 r., godz. 14:00
  8. Waliły-Dwór - 09.03.2019 r., godz. 15:30
  9. Słuczanka - 10.03.2019 r., godz. 15:00
  10. Pieszczaniki - 16.03.2019 r., godz. 14:00
  11. Załuki - 16.03.2019 r., godz. 16:00
  12. Radunin - 17.03.2019 r., godz. 12:30
  13. Nowosiółki - 17.03.2019 r., godz. 14:00
  14. Borki - 17.03.2019 r., godz. 16:00
  15. Mostowlany - 23.03.2019 r. godz. 16:30
  16. Zubry - 23.03.2019 r. godz. 18:00
  17. Gródek I - 24.03.2019 r. godz. 14:00
  18. Gródek II - 24.03.2019 r., godz. 17:00
  19. Bielewicze - 30.03.2019 r. godz. 13:00
  20. Waliły - 30.03.2019 r. godz. 15:00
  21. Wiejki - 31.03.2019 r. godz. 14:00
  22. Podozierany - 31.03.2019 r. godz. 15:30
  23. Mieleszki-Kolonia - 06.04.2019 r. godz. 14:00
  24. Mieleszki - 06.04.2019 r. godz. 15:30
  25. Zarzeczany - 07.04.2019 r. godz. 14:00
  26. Waliły-Stacja - 07.04.2019 r. godz. 15:30
  27. Dzierniakowo - 13.04.2019 r. godz. 12:00
  28. Straszewo - 13.04.2019 r. godz. 13:30
  29. Grzybowce - 13.04.2019 r. godz. 15:00
  30. Sofipol - 14.04.2019 r. godz. 13:00
  31. Królowy Most - 14.04.2019 r. godz. 14:30
  32. Kołodno - 14.04.2019 r. godz. 16:00

REKRUTACJA 2019/2020

Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwej do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego klas I publicznej szkoły podstawowej, prowadzonej przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2019/2020.

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznej szkoły podstawowej –treść zarządzenia PDF

 

Lp.

Rodzaj czynności

 

Termin

w postępowaniu

  rekrutacyjnym      

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 08.03.2019 r.      

do 22.03.2019 r.

do 07.06.2019 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu Rekrutacyjnym

do 28.03.2019 r.

do 18.06.2019 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

do 29.03.2019 r.

do 21.06.2019 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

do 05.04.2019 r.

do 27.06.2019 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

do 10.04.2019 r.

28.06.2019 r.

Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci i młodzież zamieszkałe w tym obwodzie.

Tym samym ustawodawca nie przewiduje w powyższym przypadku rekrutacji. Zgłoszenie bowiem następuje z urzędu.

Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/235/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF

REKRUTACJA 2019/2020

Zgodnie z art. 154 ust. 1 pkt. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm.) Wójt Gminy Gródek informuje o kryteriach rekrutacji oraz dokumentach niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczbie punktów możliwą do uzyskania za poszczególne kryteria oraz o terminach postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek w roku szkolnym 2019/2020.

Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego:

Harmonogram przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego – treść zarządzenia PDF

Lp.

Rodzaj czynności

 

Termin

w postępowaniu

 rekrutacyjnym        

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym (na wolne miejsca)

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 01.03.2019 r.

do 15.03.2019 r.

od 29.03.2019 r.

do 03.06.2019 r.

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających

spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

do 22.03.2019 r.

do 18.06.2019 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

do 25.03.2019 r.

do 24.06.2019 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

do 29.03.2019 r.

do 26.06.2019 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

do 02.04.2019 r.

do 28.06.2019 r

Kryteria rekrutacji oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów, a także liczba punktów możliwa do uzyskania za poszczególne kryteria:

1) Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria, które mają jednakową wartość:

a) wielodzietność rodziny kandydata,

b) niepełnosprawność kandydata,

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

2) Do wniosku o przyjęcie do publicznego przedszkola i publicznej innej formy wychowania przedszkolnego dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w pkt 1, odpowiednio:

a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 511),

c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2017 r. poz. 697 z późn. zm.).

           Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Dokumenty, o których mowa w pkt 2 lit. b-d, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

3) W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone uchwałą Nr XXIX/236/2017 Rady Gminy Gródek z dnia 24 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej oraz publicznej inne formy wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gródek – treść uchwały PDF