OGŁOSZENIE

POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW

stypendium szkolne w roku szkolnym 2023/2024

Informuję, iż wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2023/2024 można składać w siedzibie Urzędu Gminy Gródek (sala konferencyjna w budynku Gminnego Centrum Kultury w Gródku ul. Chodkiewiczów 4) w terminie od 1 września do 15 września 2023 r.,                 

    a w przypadku:

  •  uczniów i słuchaczy szkół, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym, powszednim dniu lutego - do dnia 15 lutego danego roku szkolnego;
  • słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych - do dnia 15 października danego roku szkolnego.

Pomoc materialna przysługuje:

  •  uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia,
  •  wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.

Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności, gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.

Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być wyższa niż kwota 600,00 zł.

Do wniosku o przyznanie stypendium należy dołączyć dokumenty potwierdzające dochody rodziny - netto uzyskane w miesiącu sierpniu 2023 r.

Stypendium szkolne może być udzielane uczniom w formie:

1) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania, a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą;

2) pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakupu podręczników i innych pomocy naukowych,

3) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania uczniom szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczom kolegiów.

Szczegółowe informacje o pomocy materialnej dla uczniów można uzyskać pod numerem telefonu 85 873 99 44.

 

Wniosek

INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW I INTERSANTÓW

URZĘDU GMINY GRÓDEK

 

Wójt Gminy Gródek uprzejmie informuje, że Urząd Gminy Gródek w dniu 2 września 2023 r. (sobota) będzie otwarty w godz. 7:30 - 15:30.

W związku z tym zapraszamy zainteresowanych do załatwiania spraw dla których właściwy jest Urząd.

Jednocześnie przypominamy, iż

  • KANCELARIA URZĘDU – SEKRETARIAT
  • KADRY, OBSŁUGA RADY GMINY GRÓDEK, CEIDG
  • OŚWIATA, ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
  • PODATKI I OPŁATY LOKALNE
  • GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
  • KSIĘGOWOŚĆ BUDŻETOWA

ZNAJDUJĄ SIĘ W BUDYNKU GMINNEGO CENTRUM KULTURY W GRÓDKU W SALI KONFERENCYJNEJ

 

  • ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
  • OCHRONA ŚRODOWISKA I ROLNICTWO
  • WARUNKI ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
  • SPRAWY ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH
  • GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • INWESTYCJE GMINNE
  • TRANSPORT I DROGI PUBLICZNE
  • OŚWIETLENIE ULICZNE
  • GOSPODARKA KOMUNALNA I MIESZKANIOWA
  • Realizowane przez Referat Inwestycyjny i Gospodarki Komunalnej oraz Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Gródek

ZNAJDUJĄ SIĘ W BUDYNKU REMIZY OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ  W GRÓDKU PRZY UL. A. I G. CHODKIEWICZÓW 29 NA I PIĘTRZE

Wójt Gminy Gródek informuje, że na podstawie ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1078) poszukuje pielęgniarki albo higienistki szkolnej do sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami ze Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Braci Michała i Aleksandra Chrzanowskich w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek.

Świadczenia realizowane będą w ramach podpisanej umowy pomiędzy Narodowym Funduszem Zdrowia a pielęgniarką/higienistką szkolną lub podmiotem zatrudniającym ww. osoby.

Zainteresowanych proszę o kontakt pod nr. tel. 858739944

AKTUALIZACJA

obwieszczenie 05.09

 

24 września 2023 r. odbędą się wybory do rad powiatowych izb rolniczych na kolejną 4-letnią kadencję, obejmującą lata 2023-2027.

Na terenie Gminy Gródek utworzono jeden okręg wyborczy dwumandatowy Nr 12, obejmujący cały obszar gminy.

Siedziba Okręgowej Komisji Wyborczej znajduje się w Urzędzie Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek.

Komisja Okręgowa przyjmuje zgłoszenia kandydatów i dokonuje ich rejestracji najpóźniej do dnia 4 września 2023 r. do godz. 16.00.

Zgłoszenie kandydata musi być poparte co najmniej 50 podpisami osób, które posiadają prawo wyborcze w okręgu wyborczym, w którym dokonywane jest zgłoszenie.

Więcej informacji na stronie Podlaskiej Izby Rolniczej: https://www.pirol.pl/ i w Urzędzie Gminy Gródek, pok. nr 8, tel. 85 873 99 42.

 Zapraszamy osoby uprawnione do głosowania tj. podatników podatku rolnego do wzięcia  udziału w wyborach!

Wybory_do_Izb_Rolniczych_2023_-_obwieszczenie_Gmina_Gródek.pdf

wybory1

wybory2

plakat budzet panstwa 420x297 1

W ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych  na lata 2020-2024 „Aktywna tablica” w 2023 r. Gmina Gródek otrzymała wsparcie finansowe w formie dotacji celowej dla Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Braci Michała i Aleksandra Chrzanowskich w Gródku, ul. A. i G. Chodkiewiczów 18, 16-040 Gródek w łącznej wysokości 35 000,00 zł, wkład własny Gminy wynosi 8 750,00 zł, natomiast całkowity koszt zadania wynosi 43 750,00zł.

Poza zakupem urządzeń szkoła zobowiązała się do uczestnictwa w szkoleniach i konferencjach dotyczących TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych). Ta międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli „Aktywna Tablica”, ma na celu rozwój kadry nauczycielskiej pod kątem cyfrowych rozwiązań w szkolnictwie.

Wójt Gminy Gródek, działając na podstawie art. 42ab ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz. U. z 2023 r. poz. 1082), zwanej dalej ustawą, informuje o terminie polowania zbiorowego na terenie obwodu łowieckiego nr 195, obejmującego swoim zasięgiem teren Gminy Gródek.

Lp.

Termin rozpoczęcia
i zakończenia polowania

Nr i nazwa obwodu łowieckiego oraz miejsce polowania

Prowadzący polowanie

1

02.09.2023 r.

8.00-16.00

Obwód nr 195

Waliły

Koło Łowieckie

BÓR
w Białymstoku

Zgodnie z art. 42ab ust. 3-5 ustawy właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu, w terminie nie krótszym niż 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego, może zgłosić sprzeciw wraz z uzasadnieniem do wójta. W sprzeciwie właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu powinien wskazać nieruchomość przez podanie dokładnego adresu, a w przypadku gdyby takiego adresu nie było - numeru działki ewidencyjnej i obrębu. Wójt zawiadamia niezwłocznie dzierżawcę lub zarządcę obwodu łowieckiego o wniesionym przez właściciela, posiadacza albo zarządcę gruntu sprzeciwie do organizowanego polowania zbiorowego, przekazując mu ten sprzeciw wraz z uzasadnieniem. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego przy organizacji polowania zbiorowego uwzględnia sprzeciw, gdy wykonywanie polowania będzie zagrażało bezpieczeństwu lub życiu ludzi.

Wójt Gminy Gródek

Wiesław Kulesza

Gródek, dnia 10 sierpnia 2023 r.

 

Ogłoszenie o przetargu publicznym na sprzedaż składnika majątku ruchomego przyczepy specjalnej niskopodwoziowej

organizowany na podstawie § 7 ust. 1 Zarządzenia Nr 173/09 Wójta Gminy Gródek z dnia 4 maja 2009 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym i zakładom budżetowym Gminy Gródek.

  1. Nazwa i siedziba organizatora przetargu:

Zakład Gospodarki Komunalnej w Gródku ul. Fabryczna 12/1, 16-040 Gródek.

       2. Miejsce i termin przeprowadzenia przetargu publicznego:

Otwarcie nastąpi w dniu 25 sierpnia 2023 r. o godz. 12:30 w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Gródku przy ul. Fabrycznej 12/1 w Gródku.

       3. Rodzaj, typ i ilość składników rzeczowych majątku ruchomego, będącego przedmiotem sprzedaży:

Przedmiotem sprzedaży jest składnik majątku ruchomego w postaci przyczepy specjalnej niskopodwoziowej, ciągnikowej marki POM-Srem nr rej. BIAVO15, rok produkcji 1984, ubezpieczenie OC jest ważne do 31.12.2023 r., brak aktualnych badań technicznych. Przyczepa wymaga wymiany desek, rama nieuszkodzona. W zestawie najazdy metalowe.

Ogłoszenie.pdf

Załącznik_nr_1_do_Ogłoszenia.doc

Dyrektor Odziału Regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Białymstoku Jacek Jarmołowicz zaprasza do udziału w V Ogólnopolskim Konkursie dla Młodzieży „Moja Wizja Zero - Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym”.

V edycja Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży „Moja Wizja Zero - Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym” odbywa się pod  Patronatem Honorowym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Współorganizatorami konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Państwowa Inspekcja Pracy, AGRO Ubezpieczenia - Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Fundacja PGE. Konkurs przebiega  pod patronatem medialnym TVP Info.

Celem konkursu jest promowanie wśród młodzieży szkolnej i studentów uczelni wyższych, w szczególności o profilu rolniczym, bezpiecznych zachowań związanych z pracą na terenie gospodarstwa rolnego oraz popularyzowanie Wizji Zero w rolnictwie –międzynarodowej kampanii społecznej, która ma na celu minimalizowanie ryzyka wypadku przy pracy w sektorze rolniczym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo pracy z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym w oparciu o trzy filary: bezpieczeństwo, zdrowie i dobrostan.

Konkurs skierowany jest do młodzieży w wieku od 13 do 21 lat włącznie.

Zadaniem konkursowym jest nagranie krótkiego filmu (od 30 s. do 2 min.) na temat kampanii „Wizja Zero”  i co najmniej jednej z jej siedmiu Złotych Zasad, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo pracy z niebezpiecznymi substancjami w gospodarstwie rolnym.

Zgłoszenie do Konkursu i przesłanie pracy konkursowej Uczestnik może dokonać w okresie od 15 czerwca 2023 r. od godziny 00.00 do 30 września 2023 r. do godziny 23:59.

Laureaci Konkursu zostaną uhonorowani nagrodami rzeczowymi i pieniężnymi. Nagrodzeni zostaną laureaci I, II i III miejsca oraz przyznane zostaną 4 wyróżnienia i 3 nagrody specjalne.

Regulamin oraz wszelkie niezbędne informacje na temat tegorocznego konkursu filmowego „Moja Wizja Zero 2023” znajdują się na stronie internetowej Kasy:

https://www.gov.pl/web/krus/v-ogolnopolski-konkurs-dla-mlodziezy-moja-wizja-zero--bezpiecznie-z-niebezpiecznymi-substancjami-w-gospodarstwie-rolnym

Plakat_Wizja_Zero_2023.pdf